miercuri, 24 martie 2010

Salata de cus-cus


Imi plac foarte mult aceste granule mici provenite din turcia, se pot gati ca si inlocuitor al orezului. Hai sa vedem aceasta salata rece, se poate servi si ca garnitura.

Deci adunam:
250gr cus-cus
500gr Rosii cherry
100 gr masline taiate
3 catei de usturoi
un dovlecel
O legatura de patrunjel verde
Cateva fire de ceapa verde subtire
Cateva fire de cimbru proaspat
4-5 linguri zeama de lamaie
Sare

Piper



Cus-cusul se pune intr-un castron cu apa fierbinte,(apa cat sa acopere bine cantitatea de cus-cus) puneti o farfurie sau un capac peste castron si-l lasati asa timp de 15 min. Intre timp potrivim cuptorul la 160 C, intr-o tava taiem rosiile in doua, le asezam pe tava impreuna cu usturoiul necuratat si le bagam la cuptor timp de o ora.

Cus-cusul se strecoara de apa intr-un castron mare, se adauga ulei de masline 2-3 linguri, apoi maslinele taiate, dovlecelul taiat felii, verdeturile (patrunjelul, ceapa verde , eu am pus lemon grass are un gust mai acru-aromat)taiate. Scoate-ti tava din cuptor, sa nu o uitati acolo, cum am patit eu, lasati sa se raceasca cateva minute, apoi rosiile se adauga in castron cu celelelte ingrediente.
Dressingul se face cu usturoiul din tava, se curata de coaja, el acum fiind foarte moale, il tocati putin, sa devina ca o pasta, se adauga zeama de lamiae, sare piper si se amesteca usor cu restul legumelor. Se serveste rece, este delicious.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu