luni, 18 octombrie 2010

Piept de porc la cuptor





E frig,ploua, a venit toamna cu adevarat si am o pofta nebuna de o fripturica la cuptor de porc, da porc nu am mancat de foarte multa vreme o friptura marinata in vin rosu cu condimente Nomu (www.nomu.ro)de smoky peri-peri (daca nu aveti nomu se pun condimente ca boia, piper negru, usturoi, coriandru boabe, patrunjel) am cumparat un kg de carne de porc adica piept cu os, m-am gandit si la catelusii mei care stau in ploaie sa aibe ce manca dupa ospatul nostru, dragutii mei, ce poate fi mai frumos decat sa stai la masa cu familia in zi de wekeend cu un pahar de vin rosu si sa trancanesti vrute si nevrute, ba planuri pentru sarbatori ca da...uite mai avem putin si bat la usa, ba ce cumparam cadouri la copil, gadgeturile astea ma omoara..cand e psp, cand e Ipad,ori tel mobil copii astia ne depasesc repede, repede, oare cum o sa tinem pasul? hai sa revin la reteta mea delicioasa,



am pus la marinat o lingurita plina de condiment smoky peri-peri,vin rosu cam jumatate de cana, sos de rosii si putin ulei de masline ca are carnea sufient de multa grasime. L-am last la marinat peste noapte. Am incalzit cuptorul la 200C si le-am lasat in tava aprox 1 ora, apoi am acoperit cu o folie si l-am mai lasat inca 1ora la 160C.



In timpul asta am facut o garnitura de legume la tigaie - formata din 2 dovlecei, un morcov,o vanata mica si un gogosar mare toate l-am taiat julien si le-am rumenit usor la foc mare apoi am pisat putin cumin peste si putin ulei de masline. Ca sa nu fie singura garnitura am facut si un piure de cartofi cu unt si lapte iar la sfarsit am taiat o ceapa verde deasupra. Spre sa va placa, eu mi-am facut pofta si ma gandesc deja la un desert cu fructe exotice.....









2 comentarii: