luni, 5 iulie 2010

Inghetata cu lapte de cocos si sofran



E varaaaa si trebuie sa ne racorim, deci am venit de la mare, dupa o saptamana de ploi si soare, si m-am apucat de gatit, eram singura si plictisita ce sa fac? Mi-am amintit ca acum o luna am mancat o inghetata dementiala facuta de prietena mea Laura, cu lapte de cocos si lime, stiti vorba aia, cine se cunoaste se aduna.....si am tot vorbit despre un nene David Lebovitz este un mare ciocolatier, desertier, etc..... foarte tare omul a studiat colegiu Callebaut College din Belgia si Ecole du Grand Chocolat Valrhona, are cateva retete de inghetata foarte, foarte bune......si uite asa m-am apucat sa comand de pe Amazon tot felul de carti scrise de el printre care si The Perfect Scoop si Ready for Desserts.


Deci bazata pe una din retetele lui, cu improvizatiile personale a iesit de fapt o inghetata cu caise flambate, minunata.....Hai sa va spun si voua cum am "modelat"....avem nevoie de 160ml smantana groasa, eu am folosit de 12% grasine, 250ml lapte de cocos ( se gaseste la Mega Image sau la Sellgross), 60 gr zahar brun, 2 linguri de miere de albine si o lingurita plina de sofran, se gaseste peste tot in magazinele noastre alimentare, eu in acest caz l-am folosit pe cel cumparat din Maroc, adica de la mamica lui...asa fac mereu cand calatoresc merg si prin magazinele alimentare cred ca se trage putin si de pe vremea lui Ceasca cine l-a prins, noi astia mai tineri; in acest caz in piata lor am tabarat la condimente....

Deci am pus toate ingredientele intr-un vas pe foc c-am vreo 10 min apoi am lasat compozitia sa se raceasca. Aveti grija sa amestecati din cand in cand pentru a nu se prinde de craticioara..Sa observati ca la inceput compozitia este alba, dar datorita sofranului care fierbe incet in laptele si smantana devine galbui-crem o culoare foarte frumoasa..








Apoi am pus toata acesta compozitie in masina de inghetata, daca voi nu aveti nu-i nimic se toarna intr-o caserola si se pune la frigider cel putin 2-3 ore.






Cu masina de inghetata merge mai repede s-a facut in jumatate de ora, super bine. Daca sunteti fani ai inghetatei eu va sfatuiesc sa va luati o masinuta dintr-acesta costa 50 eur, eu am cumparat-o anul trecut mamei mele care trebuie sa va marturisesc este disperata dupa inghetata cred ca asta ar manca toata ziua daca s-ar putea.


Cat am lasat inghetata in aparat la facut am luat 2 caise mari, le-am taiat in jumatate am scos samburii, am pus pe foc intr-o tigaie o felie de un impreuna cu o lingura mare de miere de albine.



Au sfarait cate 2 minute pe fiecare parte am mai adaugat 2 linguri cogniac si gata.....Enjoy!

2 comentarii:

  1. very nice! eu am facut in weekend sorbet de capsuni, sorbet de zmeura cu vin rose si inghetata de miere cu lavanda, tot dupa The Perfect Scoop :)) (asta cu lavanda a iesit ireal de buna)

    RăspundețiȘtergere
  2. Aha, voi vizita The Perfect Scoop...au idei bune.
    Am incercat ceva cu lapte de cocos, dar cred ca nu era prea bun, a iesit rau. Dar deja din cutie nu mi+a placut, nu era cum am luat odata. Pufos si alb si aroma, adica cum ar fi trebuit sa fie...Ce gust are sofranul...am mancat pilaf cu sofran .

    RăspundețiȘtergere