vineri, 4 iunie 2010

Tarta mea preferata - spanac cu blue cheese



Da imi place foarte mult, cred ca din cauza branzei stricate, cum spun parintii nostri, si nu gresesc in mare, deci facem baza de tarta adica: 200gr faina, tip55, o lingurita de sare, 100gr unt moale,un ou si 2-3 linguri de apa. Aceasta reteta o am dintr-o carte de mic dejun de la faimoasa scoala "Condon Bleu" eu am cumparat-o de la Paris dar daca sunteti interesati de cursuri sunt in Europa la Paris si Londra, au cursuri si pentru amatori si culmea predau si in engleza, eu cu franceza mai putin, orim daca aveti drum merita jumatate de zi sa incercati un curs.


Deci sa revenim la aluatul nostru, se amesteca intr-un castron faina si sarea, apoi untul si oul cu apa.Trebuie sa iasa un aluat asa mai moale dar sfaramicios. Se amesteca bine, si apoi il infasurati intr-o folie si bagam la frigider pentru cel putin 30min. Cel mai bine iese daca-l faceti cu o zi inainte, dar eu mereu nu mai am chef a doua zi de nimic asa ca tot ce gatesc este asa dupa mood.


Intre timp cat sta minunea de aluat la frigider noi nu stam, scoatem foarma de tarta, Taiati un crec de pergament putin mai mare decat forma, intimdem aluatul in tava de tarta tapetata cu foarte putin unt si faina, apoi deasupra punem hartia si umplem peste cu o mana de fasole boabe sau orez pe toata suprafata aluatului, se da la cuptor pentru 10 min.incins la 180C. Apoi scoatem fasolele si hartia si mai lasam 5 min la cuptor.


Ei trecem la umplutura, avem 2 linguri ulei pe care-l punem intr-o tigaie impreuna cu 500gra de ceapa taiata felii, o calim bine pana devine lucioasa, aporx 5 min, adaugam o lingurita de zahar brun si apoi 100ml vin rosu, mai lasam la inabusit totul pana lichidul se evapora.Se lasa la racit.


Intr-o cratita se pune un cub de unt, asa cam cat o nuca intreaga, impreuna cu 250gr spanac, eu am folosit de la congelator pe cele din pungi care este gata tocat si prefiert, deci lasam putin la incalzit, condimentam cu sare, piper, nucsoara rasa, eu am pus o lingurita plina, imi place foarte mult aroma. Lasam sa se raceasca.

Separat se pune la incalzit, dar nu la foc mare 200ml smantana impreuna cu 200gr branza cu mucegai, Roquefort, eu nu am lasat sa se topeasca toata am urmarit sa ramana si cateva bucatele intregi, imi place sa-i simt gustul in tarta mai puternic.Se lasa sa se raceasca si se amestace cu 4 oua batute.

Adaugam peste aluatul din tava, compozitia de ceapa, apoi spanacul si la urma crema din smantana cu branza si se da la cuptor pentru 20-30 min. la 160C.





Aceasta este preferata mea, este usoara si deosebit de fina....un deliciu.

2 comentarii:

  1. Nu mia placut niciodata sa fac baza...Altfel arata ca lumea , imi place si mie blue cheese. Daca ar fi gata as manca...Dar cred ca tot incerc, prima oara pare greu. Despre cursuri la Paris, e super, daca esti bogat. Eu acum nu stau bine cu finante. Dar dupa cum gatesc multi bucatari, nici ei nau vazut Parisul...vorbesc de cei din orasul meu, unde oricine face mancare mai buna acasa.

    RăspundețiȘtergere
  2. Nici mie nu-mi place sa fac baza, uneori o fac cu o zi inainte.Sa stii ca nu sunt bogata dar sunt foarte pasionata, am strans banisori pentru curs, mai mult luni bune si mi-am propus sa strang pentru alt curs in Irlanda.Sper sa ajung pana la sfarsitul acestui an.

    RăspundețiȘtergere