luni, 17 ianuarie 2011

Choux cu portocale



Am promis ca ma apuc de carcotic din cartile de papa – arhiva propie …..si cu ocazia Sf. Nelutu m-am apucat de mini éclair-uri de iarna adica cu crema de portocale.
Incep cu minunata carte Kitchen Aid – kitchen baking companion, o carte foarte bine structurata si simpla de urmarit, chiar si pentru cei mai novice dar…..ok incep cu aluatul de éclair sau La Pate a choux – cum spuneau cei de la cursul Lenotre. Am amestecat: 100ml apa calduta, 100ml lapte, 90gr unt, 50gr zahar si un varf de cutit de sare intr-o cratita care apoi am pus-o pe foc, amestecand continuu cu o lingura de lemn ar fi indicat daca nu aveti e foarte bine si cu un tel . Dupa ce amestecul incepe sa fiarba se da de pe foc, am cernut 110 gr. Faina tip55 ( se gaseste la Selgross – idea este sa nu fie 000 din cea care creste foarte mult)pe care o adaugam mestecand in compozitie. Se mai trage putin pe foc cratica cu amestecul obtinut aprox. 1-2min. dupa care se rastoarna intr-un alt vas rece si se adauga pe rand 4 oua – de marime medie. Ar trebui sa devina o compozitie cremoasa si foarte fina. Daca cumva aluatul va iese prea tare se mai poate adauga putin lapte cald.


Se incalzeste cuptorul - nu pe ventilatie - la 200C. Se fac gramajoare cu o lingura sau se varsa aluatul in cos de patisserie daca nu aveti in dotare intr-o punga destul de rezistenta si formati gogosi de marimea unei prune. In cuptor se lasa timp de 5-10 min apoi se regleaza temperature la 160C lasand inca aprox.20min.


Gata cu aluatul. Ei acum vine randul cremei care a iesit o mare branza si a trebuit sa incropesc niste frisca, deci reteta spune:o cana de cafea cu zahar,3 lingurite de amidon si o cana si jumatae de suc de portocale se pun intr-un vas la foc mediu amestecand mereu timp de2 min , in acest tip ar fi trebuit sa am o crema legata, dar din pacate nu a iesit decat un sirop. Tot reteta spune ca se lasa cratita cu amestecul la racit putin dupa care se adauga 3 galbenusuri pe rand mestecand continuu si se mai pune putin pe foc, ei aici chiar ca ar fi trebui sa iasa o crema, dar din pacate nu a iesit nimic. Sa salvez situatia am adaugat 100ml frisca batuta si a iesit o crema foarte moale.





Am taiat 2 portocale felii, le-am curat de piele si am unplut fiecare cu cate 2 lingurite de crema si 2-3 bucatele de portocala.





Au iesit foarte bune, dar din pacate reteta cremei din carte nu cred ca este completa sau masura ingredientelor este gresita.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu