joi, 17 noiembrie 2011

Crema de zahar ars






  Dupa indelungi incercari nereusite de a ………..blestematiile de Macarons, am incercat sa ma concentrez pe altceva si mi-a venit ideea, de la fiica mea, find topita dupa crema de zahar ars, am inceput sa ma documentez in diversele "gadgeturi" pline cu informati referitoare la acest desert, ce a evoluat in timp fiind mai rafinat…..este ca o crema spumoasa hmmmm….Este cel mai popular desert in lume, fiind servit la majoritatea restaurantelor. Foarte convenabil de gatit, aparut initial in anii 1700 la o casa regala din Franta, obviously, reteta initiala a fost inventata de bucatarul francez Francois Massialo, continand 5 oua amestecate cu lapte si cateva stick-uri de scortisoara si fructe confiate…acum noi in anii 2000 am facut-o praf cu multe feluri de arome, am inlocuit laptele cu smatana si parca e o alta poezie…oricum imi place si acesta varianta….ma amuza mult cum majoritatea popoarelor au preluat-o si ba se numeste crème brulee, ba crema Catalana, am tot scormonit pe internet si am gasit chiar si o varianta de vegana, editata pe blogul Oliviei Sters, mi- am promis ca o voi incerca cat de curand, este foarte trendy sa mananci vegan, mai nou ca sa nu mai vorbesc de bio si organic e déjà afumat…..dar de natural, nu? Ma tot intreb what will be next? Seminte simple?  
Avem nevoie de:

400 ml. smantana pentru frisca 6 galbenusuri 80 gr. Zahar brun sau miere de albine 1 baton de vanilie sau daca nu aveti 2 lingurite de esenta 2 lingurite cogniac (obtional) Zahar brun pentru topit deasupra

Smantana se incalzeste pe aragaz inpreuna cu batonul de vanilie, pana incepe sa fiarba, este bine sa incalzim la foc mediu, pentru a evita o crusta pe fundul vasului in care incalzim smantana. Se lasa sa se raceasca si se scoate batonul de vanilie, eu in general scot semintele din baton, pentru mai multa aroma si le pun in compozitie.


Pana se raceste smantana, amestecam galbenusurile cu zaharul pana devin o culoare foarte pala de galben, in cazul oualelor cumparate din magazine gen supermarket, acestea de fapt sunt mai mult albe la culoare….Deci, revin la crema mea, cand observam ca zaharul sa topit in compozitie , adaugam smantana si coniacul. Incalzim cuptorul la 150C, nu pe ventilatie, pregatim o tava cu apa in care ar trebui sa intre formele mici de crema , ies foarte bine in forme de ceramic, dar daca nu avem putem sa facem si in castronele de sticla rezitenta la temperaturi ridicate. Se imparte compozitia in formele din dotare, nu foarte pline, as spune trei sferturi , la cutor ele  se vor umfla iar apoi vor scadea, dar e bine  sa avem loc si pentru zaharul ars.


Formele se pun in tava de la cuptor, cea inalta, si apoi se umple cu apa calduta, astfel incat sa ajunga pana la jumatatea formelor.

Se lasa la cuptor 35-40 minute, sau pana cand in centru cremei ajunge ca un jeleu.



Se lasa la racit iar apoi adaugam 2-3 linguri de zahar deasupra si se arde cu lampa speciala pentru flambat.




Puteti incerca si cu fructe, gen zmeura, doar ca se paseaza fructele cu fuculita si se pun primele in vase, apoi turnati compozitia. Iar deasupra pentru un look dragut se orneaza cu cateva zmeure proaspete.  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu