miercuri, 22 decembrie 2010

Colacei pentru Colindatori


Hei, dragi prieteni a venit vremea colindului, in fiecare an pregatesc acesti colacei pentru colindatori, adica prieteni si vecini care vin cu colindul.In acest an am sa va impartasesc si voua reteta mea delicioasa de colacei cu arome si fructe uscate, avem asa:
O lingurita de sofran plina se pune in 400ml lapte cald, dupa ce s-a racit se adauga 4 oua pe care le amestecam bine, eu am preferat mixerul la viteza mica.Am mai adaugat un cub de drojdie proaspata, patru linguri de zahar, 100gr unt topit, o lingurita de anason si 2 lingurite de cardamom verde( l-am macinat impreuna inainte) si o lingurita de sare.


Cat compozitia se amesteca bine, separat am tocat marunt ( cate 4-5buc) de caise uscate, prune, ananas,curmoale, pere- se pot folosi ce fructe va plac de obicei gaseasem la Kaufland in cutii taiate si amestecate gata, in acest an nu am gasit deci am combinat ce am gasit la indemana.




Dupa ce am terminat cu ingredientele lichide, am adaugat incet un kg de faina se face o compozitie de aluat moale, bun de modelat. Se framanta apoi cam 10 min. dupa care se adauga fructele taiate marunt, le amestecati cu aluatul bine si se lasa la crescut.
Am setat cuptorul la 190C, se pregatesc tavile de copt unse cu putin ulei si presata cu faina.
Pentru topping am pregatit 1 lingurita cu varf de cardamom si anason, 3 linguri de zahar cu 100ml apa, le-am dat in clocot pana s-a dizolvat zaharul – cu acesta compozitie am uns colacii inainte si dupa ce i-am bagat la cuptor.


Se imparte aluatul in bucati egale, se poate face si un colac mare astfel impatiti aluatul in 3 parti egale, se modeleaza in foarma unei fasii de aprox 65cm lungime si se impleteste in trei ca o codita. In cazul meu am impartit cate 2 bile mici am facut fasii de apro 40 cm.




Au iesit trei tavi de colacei.


Se tin in cuptor aprox 30min. Engoy!

Un comentariu:

  1. Un mic comentariu despre colaceii buclucasi: nu doar ca mi-au placut, au fost senzationali...De fapt, daca stau sa ma gandesc chiar acum ma duc la bucatarie sa mai inhat unul:)

    Imi place foarte mult cum gatesti, se vede ca pui foarte multa pasiune si ca esti foarte talentata, as vrea intr-o zi sa pot sa gatesc si eu atatea minunatii, ca gata retele le am pe acest minunat blog:)

    Esti minunata:)

    RăspundețiȘtergere